Greetz bedankt de buren voor hulp bij bezorging

Ruim 11 procent van alle pakketten wordt bij de buren bezorgd

Amsterdam, 23 mei 2016Greetz, de online service voor wenskaarten, bloemen en andere verrassingen, verrast buren die helpen bij het bezorgen van een pakket met een bedankkaart. In die kaart zit een voucher waarmee de buren ook zelf iemand kunnen verrassen. Uit cijfers van software leverancier Paazl blijkt dat ruim 11 procent van alle pakketten bij de buren wordt bezorgd.

Niek Veendrick, directeur van Greetz: “Elke webshop wil natuurlijk zijn bezorgbelofte nakomen, maar voor Greetz is de bezorgdatum extra belangrijk. Een verrassing voor een jarige hoort gewoon op de verjaardag zelf aan te komen. Daar spannen wij ons, met onze bezorgpartners Packs en Dynalogic, tot het uiterste voor in. Dat we daarbij ook nog kunnen rekenen op de hulp van buren vinden we fantastisch. Daarvoor zijn wij hen heel dankbaar en dat willen we met deze bedankkaart laten blijken.”

Pakketje aannemen weer leuk maken
Uit onderzoek van Multiscope onder ruim 1.000 Nederlandse consumenten*, blijkt dat 12 procent liever niet pakketjes bij buren laat bezorgen, omdat zij hun buren niet tot last willen zijn. Veendrick: “Behalve dat de verrassing op tijd moet zijn, moet de ontvangst zelf al leuk zijn. Daar hoort met lood in je schoenen aanbellen bij de buren om je verrassing op te halen natuurlijk niet bij. Met dit kleine gebaar willen we dat gevoel wegnemen. En we hopen natuurlijk stiekem dat je buren het nu zo leuk vinden om je verrassing aan te nemen, dat ze deze zelfs persoonlijk komen brengen.”

Eerste reacties buren positief
De bezorgers overhandigen de bedankkaart met voucher direct wanneer de buren een Greetz-verrassing aannemen. Dat heeft inmiddels al sympathieke reacties opgeleverd. “Zelfs de buren bezorgen wij een glimlach met een bedankkaartje van Greetz” en “de bedankkaartjes van Greetz maken het bezorgen bij de buren een stuk leuker”, aldus enkele bezorgers.

CONTACTGEGEVENS

Voor meer informatie of interviewaanvragen kun je contact opnemen met Jaimy Daniluk, Brand Manager bij Greetz, via 06 24 19 79 58 of jaimy.daniluk@greetz.com.