Greetz in top 5 met innovatieve verzendverpakking voor bloemen en planten

Amsterdam, 16-3-2018 –Greetz staat in bloei! Het online platform voor persoonlijke verrassingen is tijdens de NL Packaging Awards in de top 5 geëindigd met haar verzendverpakking voor bloemen en planten. Ze sleepte, samen met haar verpakkingspartner Smurfit Kappa Zedek, een mooie top 5 notering in de categorie ‘innovatieve verpakkingen en verpakkingsmaterialen’ in de wacht.

Vakprijs voor verpakkingen
De NL Packaging Awards wordt jaarlijks uitgereikt en geldt als dé vakprijs op het gebied van verpakkingen. De Greetz verzendverpakking behoorde tot één van de vijf genomineerden in de categorie ‘innovatieve verpakkingen en verpakkingsmaterialen’. Een 36-koppige jury beoordeelde elke genomineerde op onder andere bescherming, efficiënt transport en duurzaamheid.

Greetz in top 5 met innovatieve verzendverpakking
Donderdagavond 15 maart maakte de jury haar besluit bekend en kroonde de verpakking van Kemetyl tot winnaar. Greetz eindigde in de top 5. De innovatieve machine die deze webwinkel, samen met partner Smurfit Kappa Zedek, heeft laten ontwikkelen ligt hieraan ten grondslag. In de verpakkingsmarkt is Greetz de enige met dit type machine, dat het mogelijk maakt om verschillende formaten verpakkingen snel te produceren. De cadeaudozen worden gelijmd en zijn daardoor zó stevig dat de boeketten, bloementaarten en planten veilig op weg kunnen naar de gelukkige ontvangers.

Een perfect passende cadeaudoos bij elk boeket of plant
Bijzonder is ook dat de verzendverpakking optimaal aansluit op de boeketten en planten. De machine kan namelijk voor elk soort boeket of plant de verpakking op maat produceren. Onnodig grote dozen zijn daarmee verleden tijd, wat leidt tot ruimtebesparing in transportwagens. Ontvangers krijgen zo een perfect passende doos die bijdraagt aan de ultieme ‘unpack experience’ die Greetz nastreeft.

Simen Schimmel, oprichter en Chief Innovation Officer van Greetz: “We zijn trots op deze top 5 notering. We hebben met onze machine een nieuwe standaard van efficiëntie en duurzaamheid bereikt. Maar nog belangrijker is dat onze innovatieve manier van verpakken ervoor zorgt dat onze boeketten en planten op een passende manier én op water kunnen worden verzonden. Daardoor kunnen we onze klanten en ontvangers de beste kwaliteit verrassing garanderen. En dat is waar we het voor doen!”

CONTACTGEGEVENS

Voor meer informatie of interviewaanvragen kun je contact opnemen met Jaimy Daniluk, Brand Manager bij Greetz, via 06 24 19 79 58 of jaimy.daniluk@greetz.com.