Benieuwd naar het laatste nieuws van Greetz? Hieronder vind je een overzicht.
Een onverwachts kaartje in de brievenbus zorgt toch altijd voor een glimlach? Bij Greetz hebben we ons verdiept in de gewoonten en voorkeuren van Nederlanders als het gaat om het versturen van kaarten. Welke gelegenheden zijn het meest populair voor het sturen van een kaartje? Kijkend naar het zoekgedrag van de bezoekers op Greetz.nl komen we tot de volgende conclusies! Lees hier het volledige bericht >
Greetz slaat de handen ineen met niemand minder dan Fred van Leer, stylist & TV Host, bekend van diverse televisieprogramma’s, zijn kledinglijnen en zijn show Fred & Friends. En niet te missen op social media. Op 18 september, de verjaardag van Fred, is de opvallende en kleurrijke collectie kaarten onthuld, waar de onderscheidende stijl en humor van Fred ruimschoots in terug komt. En Fred is niet de enige die in september jarig is, het is namelijk de maand waarin de meeste Nederlanders jarig zijn. Lees hier het volledige bericht >
Vaderdag staat voor de deur en voor ruim driekwart van de Nederlanders betekent dit cadeaustress. Velen vinden het lastig om een geschikt cadeau voor Vaderdag te bedenken. En dat terwijl 6 op de 10 Nederlanders wél graag Vaderdag viert. Dit en meer blijkt uit het vaderdagonderzoek van Greetz. Lees hier het volledige bericht >
Greetz is door het Nederlandse publiek uitgeroepen tot winnaar van de Website van het Jaar-verkiezing in de categorie ‘Shopping’. Lees hier het volledige bericht >
Greetz is door (web)winkelend Nederland én vakexperts verkozen tot winnaar van de Shopping Award in de categorie Cadeaus. Tijdens een speciale live tv-show die online te volgen was, kreeg Greetz donderdagavond 25 maart de award uitgereikt. Lees hier het volledige bericht >
Greetz is door het Nederlandse publiek én vakexperts verkozen tot beste webwinkel van Nederland. Ook won zij een Shopping Award in de categorie Speelgoed & Cadeaus. De webwinkel nam de awards gisteravond in ontvangst tijdens de besloten uitreiking op het strand van Noordwijk aan Zee. Lees hier het volledige bericht >
Jarig zijn tijdens de intelligente lockdown die in maart startte was voor elk kind, maar ook elke volwassene, niet echt een feestje. Zij konden hun verjaardag niet of nauwelijks vieren. Helaas is dat voor kinderen uit gezinnen die maar weinig te besteden hebben geen uitzondering. Daarom lanceren Stichting Jarige Job en Greetz de ‘Halfjaardag’ met een kaartencollectie en taart, speciaal ontwikkeld voor alle jarigen die in september een half jaartje bij hun leeftijd op mogen tellen. Per verkochte kaart gaat €1 en per taart €3 naar Stichting Jarige Job. Lees hier het volledige bericht >
Greetz is door het Nederlandse publiek uitgeroepen tot winnaar van de Website van het Jaar-verkiezing in de categorie ‘Shopping’. Greetz nam de award - de grootste online publieksprijs voor de beste website van Nederland - gisteren in ontvangst tijdens de feestelijke prijsuitreiking in Amsterdam. Lees hier het volledige bericht >
Muziek kan een wonderbaarlijke uitwerking hebben op mensen met dementie. Het kan hen bijvoorbeeld rust geven, activeren of vrolijk maken. Daarom presenteren Alzheimer Nederland en Greetz ‘Music for Memory Cards’: kaarten met muziekfragmenten van vroeger. Van elke verstuurde kaart doneert Greetz €5,- aan Alzheimer Nederland ten behoeve van onderzoek naar muziektherapie voor mensen met dementie. Lees hier het volledige bericht >
Greetz is door Emerce verkozen tot Logistieke Webshop van het Jaar. Ronald van Hekezen, Chief Operations Director bij Greetz, nam namens het bedrijf de award gisteren in ontvangst tijdens EcommerceLive in de Beurs van Berlage in Amsterdam. Lees hier het volledige bericht >
Niek Veendrick, sinds 2014 CEO van Greetz, heeft besloten de organisatie na bijna tien jaar te verlaten. Het bedrijf heeft Joep Hutschemakers benoemd als Managing Director. Lees hier het volledige bericht >
Greetz introduceert haar nieuwe merkcampagne. Een campagne zonder scripts, acteurs en grote cameraploegen. Alleen de ontvanger van de Greetz verrassing staat centraal. En belangrijker nog, het verhaal erachter. De campagne start deze week met een tv-commercial en online doorvertaling en is in lijn met de koers die Greetz wil varen. Zij wil in campagnes meer echte verhalen en echte mensen laten zien. Lees hier het volledige bericht >
Kerstkaarten versturen wordt steeds populairder bij jonge Nederlanders. 87% van alle kerstkaarten wordt verstuurd door Nederlanders tot 55 jaar. Het jaar daarvoor was dit nog 66%. Dit en meer blijkt uit het jaarlijkse kerstkaartenonderzoek van Greetz. Lees hier het volledige bericht >
Nederlanders bewaren kerstkaarten steeds langer. Vooral als deze foto’s en een persoonlijke boodschap van de verzender bevatten. Dit blijkt uit onderzoek van marktonderzoekbureau PanelWizard Direct onder ruim 1100 Nederlanders van 16 jaar en ouder in opdracht van Greetz. Lees hier het volledige bericht >
Greetz maakt het voortaan nog leuker om attent te zijn. Naast het personaliseren van verrassingen zoals kaarten, ballonnen en chocolade, is het namelijk nu ook mogelijk om zelfgemaakt cadeaupapier toe te voegen. Klanten kunnen hun cadeautje nóg persoonlijker maken door een naam of foto te plaatsen op het cadeaupapier. Lees hier het volledige bericht >
Greetz is overgenomen door Photobox Group, hét personalisatiebedrijf van Europa. De overname maakt Photobox Group de Europese marktleider in online echte wenskaarten en persoonlijke verrassingen. Greetz blijft als zelfstandig en onderscheidend merk bouwen aan haar verdere groei. Lees hier het volledige bericht >
Greetz staat in bloei! Het online platform voor persoonlijke verrassingen is tijdens de NL Packaging Awards in de top 5 geëindigd met haar verzendverpakking voor bloemen en planten. Ze sleepte, samen met haar verpakkingspartner Smurfit Kappa Zedek, een mooie top 5 notering in de categorie ‘innovatieve verpakkingen en verpakkingsmaterialen’ in de wacht. Lees hier het volledige bericht >
Vrouwen versturen de meeste verrassingen voor Valentijnsdag. In 2017 werd maar liefst driekwart van de valentijnskaarten en valentijnscadeaus door een vrouw verstuurd. Maar onze mannen zijn wel flink bezig aan een heuse opmars! Het aantal bestelde cadeaus nam onder hen met maar liefst een kwart toe ten opzichte van het jaar ervoor. Dit blijkt uit het valentijnsonderzoek van Greetz, hét online platform voor persoonlijke verrassingen. Lees hier het volledige bericht >
De populariteit van de heliumballon als cadeau stijgt. Wat in 2010 begon als een uitbreiding op het verrassingsassortiment, blijkt zich vandaag de dag te ontpoppen tot hét ultieme cadeau. In 2017 zijn honderdduizenden ballonnen opgeblazen en verstuurd vanuit het Greetz hoofdkantoor in Amsterdam. Een groot aantal dat jaar op jaar groeit. Dit blijkt uit het eigen onderzoek van Greetz. Lees hier het volledige bericht >
Vrouwen versturen nog altijd de meeste kerstkaarten in Nederland. Bijna driekwart van de kerstkaarten werd afgelopen kerst verstuurd door vrouwen. Wel sturen mannen steeds meer kerstkaarten. Dit blijkt uit het onderzoek van Greetz naar afgelopen kerst. Lees hier het volledige bericht >
Consumenten hebben Greetz verkozen tot winnaar in de verkiezing ‘Website van het Jaar 2017’ in de categorie ‘Shopping’. De webwinkel in persoonlijke verrassingen, zoals bloemen, chocolade en kaarten, nam de titel in ontvangst tijdens de ‘Website van het Jaar Award Night’ op donderdag 23 november. Lees hier het volledige bericht >
De tien klantvriendelijkste bedrijven van Nederland 2017 zijn bekend. De genomineerden zijn maandag 6 en dinsdag 7 maart tijdens de jaarlijkse nominatietour van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland op de hoogte gebracht. Lees hier het volledige bericht >
Wijnvoordeel.nl, Greetz en Kleertjes.com zijn samen met nog acht retailers als beste beoordeeld door Nederlandse consumenten. Coolblue werd ‘Beste webwinkel van Nederland’. Lees hier het volledige bericht >
Zondag 19 juni is het Vaderdag. Ongeacht of men bij deze dag stilstaat of niet, vindt de helft van Nederland dat vaders meer waardering zouden mogen krijgen. Dit blijkt uit onderzoek van PanelWizard onder 1.048 Nederlanders van 18 jaar en ouder in opdracht van Greetz, de online service voor wenskaarten, bloemen en andere verrassingen. Uit het onderzoek blijkt verder dat Nederlanders vaker Moederdag dan Vaderdag vieren (62,8% vs 49,6%). De populairste verrassing om te geven of sturen met Vaderdag, is wijn, bier of sterke drank (28%). Lees hier het volledige bericht >
Greetz, de online service voor wenskaarten, bloemen en andere verrassingen, verrast buren die helpen bij het bezorgen van een pakket met een bedankkaart. In die kaart zit een voucher waarmee de buren ook zelf iemand kunnen verrassen. Uit cijfers van software leverancier Paazl blijkt dat ruim 11 procent van alle pakketten bij de buren wordt bezorgd. Lees hier het volledige bericht >
Het online versturen van wenskaarten is onder Nederlanders nog steeds onverminderd populair. Greetz, online marktleider in wenskaarten, bloemen en andere persoonlijke verrassingen, verwacht vandaag haar 40 miljoenste wenskaart te versturen sinds de oprichting in 2004 en viert dit hoogtepunt onder andere met een uitgebreid onderzoek naar het online sturen van echte wenskaarten. Lees hier het volledige bericht >
Greetz, het online platform voor bloemen, ballonnen, wenskaarten en andere verrassingen, komt speciaal voor Valentijnsdag met same day delivery op zondag. Wie zondagochtend 14 februari op het laatste moment besluit om zijn of haar geliefde te verrassen kan tot 12.00 uur gebruikmaken van de speciale valentijnsdagservice. Greetz zorgt er dan voor dat jouw (gepersonaliseerde) verrassing nog óp Valentijnsdag wordt bezorgd. Lees hier het volledige bericht >
Greetz, maakt het voortaan nog makkelijker om iets bijzonders voor een ander te doen. Wie op werkdagen een gepersonaliseerde wenskaart in combinatie met een cadeau - eventueel voorzien van eigen foto – vóór 14.00 uur ’s middags bestelt, kan dit dezelfde dag nog laten bezorgen. Een primeur op het gebied van gepersonaliseerde, ‘printing on demand’, producten. Lees hier het volledige bericht >
Kun je op zondag 11 mei geen bezoek brengen aan je moeder, schoonmoeder of oma maar wil je haar op deze speciale dag toch verrassen? Speciaal voor Moederdag bezorgt Greetz ook op zondag. Van een gepersonaliseerde kaart tot bloemen of bonbons. Bestellen kan tot zaterdag 10 mei 22.00 uur; Moederdag vergeten hoeft dus niet meer. Met deze eenmalige zondagbezorging heeft Greetz een primeur op de Nederlandse e-commercemarkt. Packs.nl gaat alle verrassingen bezorgen. Lees hier het volledige bericht >
De allereerste verjaardag van Pepijn van El uit Hilversum kreeg wel een heel bijzondere wending toen de verjaardagskaart van zijn oma vanochtend met een ouderwetse postkoets werd bezorgd. Medeoprichter van Greetz - Johan van Vulpen - kwam de wenskaart persoonlijk brengen. Greetz - de eerste en grootste online wenskaartenservice van Nederland - heeft namelijk óók iets te vieren: de verjaardagskaart van Pepijn is de 20 miljoenste bestelde wenskaart. De familie Van El wordt daarom in het zonnetje gezet. Lees hier het volledige bericht >
Contactgegevens
Voor interviewaanvragen kun je contact opnemen met [email protected].